مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

همکاری ۲۵ هزار روحانی در اجرای طرح امین 

مشاور وزیر آموزش و پرورش در رابطه با طرح امین گفت: اتفاقات خوبی طی سال گذشته در رابطه با اجرای این طرح رقم خورد به طوری که شاهد رشد ۵ برابری حضور روحانیون در مدارس بوده ایم.

 به گزارش ذاکرنیوز، حجت الاسلام نیک زاد، پیش از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارکرد: همکاری‌های حوزه علمیه، روحانیت و آموزش و پرورش سابقه طولانی داشته که ابتدایی‌ترین آن به مکتب خانه‌ها بر می‌گردد و زمانی که اسلام پا به عرصه وجود گذاشت علما و روحانیون مروج آموزش و فرهنگ ناب الهی بوده‌اند.


وی تصریح کرد: اعتقادی که اسلام ایجاد کرد بحث عارضی نبود بلکه جزو مبانی و اصول است.


مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قبل از انقلاب برخی از کتب درسی توسط علما نگاشته شده و بعد از انقلاب نیز در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورد، یادآور شد: ولی متأسفانه در برهه‌ای از ارتباط نظام مند بین حوزه و آموزش و پرورش آنچنان که شایسته بوده ورود پیدا کنیم غفلت شده است.


نیک زاد ادامه داد: نکته مهم در شرایط فعلی جبران این غفلت است.


وی با بیان اینکه علما و روحانیون به عنوان حامیان معارف واقعی اسلامی، قرآن و روایات بوده و اصلی تر منبع به شمار می‌روند، گفت: همچنان که امام فرموده‌اند نقطه آمال و هدف بعثت انبیا تربیت و تزکیه است بنابراین وجود علمای وارسته در زمینه برنامه ریزی درعرصه آموزش و تربیت و تزکیه بسیار دارای اهمیت است.


نیک زاد با بیان اینکه ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه از سال ۸۴ تشکیل و در دهه ۹۰ رسمی‌تر شد، افزود: در دهه ۹۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود یافت و در سال ۹۵ مصوباتی داشت اما متأسفانه دولت قبل از ابلاغ رسمی آن دست نگه داشت تا اینکه در روزهای آغازین دولت کنونی این مصوبات ابلاغ شد.


وی یکی از برنامه‌ها ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش را طرح امین برشمرد و گفت: براساس این طرح ورود طلاب مستعد خواهر و بردار در آموزش و پرورش به عنوان نیروی مبلغ صورت پذیرفته که تأثیرات خوبی داشته است.


مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دیدارهایی که با رهبری داشته‌ایم یکی از موضوعات مهم که نسبت به آن دغدغه مند هستند موضوع آموزش و پرورش بوده بنابراین این امر وظیفه ما در ستاد را سنگین‌تر می‌سازد، یادآور شد: برنامه‌هایی براساس سند تحول بنیادین و فرمایشات رهبری برنامه ریزی شده تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و سعی شده شتاب زاپده برخورد نکرده و برخی از برنامه‌ها بازنگری شده است.


نیک زاد در رابطه با طرح امین بیان داشت: اتفاقات خوبی در سال گذشته در رابطه با اجرای این طرح رقم خورد به طوری که شاهد رشد ۵ برابری حضور روحانیون در مدارس بودیم که این استقبال از ۵ هزار نفر به ۲۵ هزار نفر رسید.


وی ادامه داد: در کنار رشد کمی حضور روحانیون در مدارس رشد کیفی نیز مدنظر بوده تا از این مقوله عقب نمانیم.


مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش اضافه کرد: هر چند تعداد مدارس در کشور ۱۰۰ هزار مورد بوده اما حضور این تعداد از روحانیون ۷۰ تا ۸۰ درصد مدارس را پوشش داده است.


نیک زاد یکی از موضوعات مهم در آموزش و پرورش را شناخت نسل جدید با علما، عرفا و بزرگان دانست و افزود: این شناخت می‌تواند بسیار اثرگذار بوده و مسیر صحیح را به قشر جوان نشان دهد.



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار